KPŽ Karlovy Vary 15.8.2015

Posted: 17.8.2015 in 1) Závody
  • Délka:   DNF  (34,2 km při odstoupení)
  • Převýšení:   DNF  (874 m při odstoupení)
  • Čas:   DNF  (1:30:11 hod při odstoupení)
  • Výsledky:   DNF / 424  (ZDE)
  • Tepy:   173 / 183
  • Rychlost:   23,0 / 51,5  km/h
  • Data z GPS:   (Connect)  (Strava)

Na závod AM bikemaraton do Karlových Varů od Kola pro život se těším jako malý kluk. Trasa je nejvymazlenější ze všech, hezčí bikový půlmaraton neznám. Libové sjezdíky a XCéčkové pasáže mě sem přilákaly už po 6. v řadě a budu sem jezdit dál, stojí to fakt za to!!

Na startu ve 2. řadě v 1. koridoru přemýšlím, kdy a kde nastoupím Boudnýmu :-)

Na startu ve 2. řadě v 1. koridoru přemýšlím, kdy a kde nastoupím Boudovi 🙂 BTW, 15 profíků na startu ještě chybí.

Teprve tímto závodem můžu říct, že jsem zahájil MTB sezonu. Ty letošní předchozí akce byly spíš nepovedený pokus o závodění, bída, ale konečně se cítím ve formě a chci to tady prodat. Navíc jsem letos ještě neměl příležitost si pokazit loňský startovní koeficient KPŽ a zařazuji se tak s mým historicky nejnižším startovním číslem v tomto seriálu (č. 38) do 1. koridoru hned za profíky!! Věřím, že s dobrými závoďáky bych se mohl dneska pěkně vyvézt.

Motivace zajet nějaký výsledek je o to větší, že má premiéru moje nová 29tka (doposud jsem jezdil na 26tce).

11:30 hod START

Příšerný trapas předvádím hned v úvodních metrech. Zapomněl jsem si před startem přehodit na lehčí převody a nemůžu se rozjet 🙂 Zprava mě předjíždí Tatíček, chytám se ho a jedu za ním první kilometr až k vracečce ke kostkám. Tam se začíná stoupat a čelo mi ujíždí, ale překvapivě ne tak rychle, jak bych předpokládal.

Vary_Grafy

Parťák Jakub Jirků se kolem mě mihne a jen kroutím hlavou. Sem tam mě někdo předjede, ale rozhodně ne takovým rychlostním rozdílem jako Jakub 🙂 Půlku stoupání k Dianě jedu v háku Pavlovi Jiřenovi, ale i ten je na mě moc rychlý.

U Diany zpátky předjíždím Jakuba, asi se trochu panáček vystřílel 🙂 Pořád se pohybuju hodně vepředu a je to znát i v technickém sjezdu z Diany přes kořeny a úzké vracečky připomínající střeva, kde to had závodníků přede mnou posílá dolu celkem pekelně.

Já a luxusní sjezdík od rozhledny Diany!

Já a luxusní sjezdík od rozhledny Diana!

Pak se stoupá k vyhlídce Karla IV. Tady mi loni trochu seklo, takže to tentokrát jedu kontrolovaně. Výšlap je ovšem místy prudký, mít lehčí převod, určitě bych ho tam hodil. Na jednopřevodníku o 36 zubech s největším pastorkem na kazetě se 42 zuby při rychlosti pod 8 km/h šlapu již poněkud silověji, ale dá se 🙂 Tady mě míjí a ujíždí Tomáš Bartsch.

Od vyhlídky následuje asi nejobtížnější sjezdík na trati, poměrně strmě dolu po vysokých kořenech. Vynáší mě to lehce doleva, o to hlubším dropem musím projet dole, 29tka to celkem vyžehlila 🙂

Čekám na spásu z Metrostavu, vpravo za mnou Ondra.

Čekám na spásu z Metrostavu, vpravo za mnou Ondra.

Zdá se, že se konečně přestávám polem propadat a to je dobrá zpráva, protože pořád se ještě někde za mnou vyskytuje spousta chrtů, kteří mě běžně poráží. Především teda Petr Frank a Ondřej Beran. Právě Ondra mě před sjezdem do Březové předjíždí ještě s jeho kolegou z Metrostavu, Tomášem Homolkou. Tak tohle už bych ale mohl uviset do cíle 🙂 Takže je hákuju a jedeme spolu. Já už se pomalu psychicky připravuju na tu popravu za Březovou, kde kopec je hodně dlouhý a místy i strmý. No netěším se. Proto jedu jeho úvodní asfaltovou část volněji s malým odstupem na kluky z Metrostavu.

Když mě ovšem předjíždí Petr Frank, okamžitě se probouzím!! Nahoře kolem letiště na těch rovinkách bude Petr hodně silný a tam musím být s ním, určitě to bude stát za to 🙂 Navíc za náma už v podstatě nikdo není, takže jestli nechci jet ty rovinky sám, tak teď se musím zmáčknout.

Moje 6členná skupina v pořadí Frank, Beran, Homolka, já + 2

Moje 6členná skupina v pořadí Frank, Beran, Homolka, já, Šípal + 1

Na vrcholu mi tenhle záměr komplikuje Daniel Drinka, když mě i Ondru Berana zbrzdí na kořenech. Na rovinkách jedeme tedy dva (já a Ondra) a snažíme se dojet Petra, který ovšem nahání 3člennou skupinku před sebou. Není to úplně jednoduché. Vzájemně se sjíždíme až po pěti kilometrech na 20. km ve stoupání za obcí Pila a je nás rázem 6! Fajn!

Petr nezklamal a ve zběsilém tempu pokračuje dál. Právě hlavně díky němu si sjíždíme na 26. km početnější grupu a narůstáme na pěkných 15 kousků 🙂 No mám radost, takhle jsem si to nějak představoval. Teď krásně pošetřím.

Spolu přijíždíme na občerstvovačku k Vítkovu vrchu na 34. km a tady můj závod nečekaně končí!!! Úplně běžně přehazuji na lehčí převod, šlápnu a najednou zásek – přehazka venku, urvaná. Zlej sen, nadávky, nemůžu tomu uvěřit. Docházím si aspoň pro čas na mezičas. Zjišťuji, že mám uvolněné celé kolo i kazetu, že to není jen utržená patka u přehazky, takže ten sjezd k brodu, na který jsem se tak těšil, ani nemůžu jet na volnoběh, to je k vzteku. Dávám si teda 10km procházku nejkratší cestou do cíle.

I o takovouhle legraci jsem přišel vinou technických potíží :-D (brod pod Vítkovým vrchem)

I o takovouhle legraci jsem přišel vinou technických potíží 😀 (brod pod Vítkovým vrchem)

No, mrzí mě to ze 3 důvodů:

1) skvěle rozjetý závod, pohyboval jsem se ve skupině lidí, kteří v cíli bojovali o 36. – 51. místo celkově, v takto nabitý konkurenci by to byl pro mě úžasný výsledek.

2) závod ve Varech mám rád hlavně kvůli té trase, na kterou jsem se těšil celý rok. Dokonce jsem zvažoval, že po projetí cílem si vzápětí půjdu projet ještě nějaký lesní pěšinky u Diany. Neopravitelný defekt mě okradl o 22 km libových XCéčkových úseků a o extra vyparáděný sjezd z Vítkova vrchu k brodu.

3) v podstatě nový kolo, první závod a takhle mě podělá. Příčina je mi záhadou, ale nevěřím, že jsem za to mohl já, spíš bylo něco špatně dotažené a nebo ?poškozené? Mimochodem před 3 rokama jsem 1. závod na nové 26tce taky musel cca 8 km pěšky (pláště Rocket Rony = papír) 😀

Komentáře
  1. Dan napsal:

    Nazdar Schumi, já byl zrovna na Vítkovce, když se ti to stalo a koukali jsme na tu přehazku spolu, no pech velkej, škoda.
    Každopádně díky za hezkej report a pochvalná slova, odkaz na něj jsem dal na web závodu.
    Zdraví Dan – Chorý mozek, pachatel tratí

    • Schuminier napsal:

      Ahoj Dane, vím vím, že na Vítkovce jsem měl tu čest zrovna s tebou, hlavním pachatelem 🙂 Tu trasu i okolí Varů + bajkový výlet Stoneman po Krušných horách se chystám projet příští rok křížem krážem v rámci dovolené. Máte to tam supr! A ani závod si samozřejmě nenechám ujít. Díky za zveřejnění reportu. Ať se daří.

Zanechat Odpověď

