KPŽ Karlovy Vary 17.8.2013

Posted: 18.8.2013 in 1) Závody
  • Délka:   61,9 km
  • Převýšení:   1370 m
  • Výsledky:   43. / 404   (ZDE)
  • Tepy:   164 / 181
  • Rychlost:   22,3 / 53,6
  • Radost:   95 %
  • Data z GPS:   ZDE

Dal bych tomu 100/100, kdyby mi tak příšerným způsobem neseklo na posledních 6 km. Od dokonalosti chybělo opravdu maličko! Navíc jsem měl od 45. km (od brodu) nemalé technické potíže s přehazovačkou.

Když se dívám do statistik, tak je tohle moje již 4. účast v řadě. Čím to asi tak bude? Mám to tady prostě rád, město, trasu ale i počasí, které tu zatím pokaždé vychází na jedničku 😀 Divím se, že na závod nejezdí více lidí, protože tahle akce má skutečně hodně co nabídnout. Od naprosto vymazleného zázemí v meandru Ohře (hodně luxusně postavený park s potůčky) až po samotný závodní okruh. Na něm si každý přijde na své. Jsou tu moc pěkné klikaté a kopcovité XC úseky, ale také třeba asfaltové a šotolinové rychlé cesty, jeden velice osvěžující brod, nebo krkolomné kamenité technické sjezdy. Zkrátka a dobře, asi moje nejoblíbenější trasa na KPŽ.

Jak naše růžová krásně ladí se záchody v zázemí závodu!

Jak naše růžová krásně ladí se záchody v zázemí závodu! Zleva Boris, já, Jája, Petr a Honza.

Do Varů přijíždím dopoledne. Vítám se se svými tréninkovými i týmovými parťáky. Na závod se hrozně těším, ale trochu mi dělá starosti kolo. Přední brzda musela jít na repasi, takže mám čerstvě náhradní, na kterou nejsem zvyklý. Do toho se mi povedlo při přípravě rozbít rychloupínák sedlovky, takže jestli mi bude při závodě sjíždět, už to nijak nenapravím. A ještě mě zlobí řazení u přehazovačky, budu si koledovat o přetržení řetězu. Docela mě to štve, ale v týdnu prostě nebyl čas na opravu, měl jsem spoustu povinností.

S mým historicky nejnižším start. číslem (76) se řadím společně s Jirkou (sparťanem) a Honzou (BSK) téměř za eliťáky 🙂 Na základě loňské kritiky na celkovou vzdálenost (47 km) doznala trasa významných změn, tak jsem na to zvědav!

Start z malebného centra Varů!

Start z malebného centra Varů!

11:30 hod  START!

Jak už čtvrteční tréninková vyjížďka napověděla, jsem nejspíš v životní formě a podle toho se zařizuji. Úvodní stoupání nejdříve po asfaltku a posléze po kostkách až k rozhledně Dianě dávám velmi rychle (průměrem 20 km/h), ihned nechávám za sebou tréninkového parťáka Jirku a vyvážím se za Honzou Rožkem. Původně jsem nepředpokládal, že bych jeho tempo vůbec mohl akceptovat, ale jede se mi skvěle! U Diany jsem okolo 45. místa celkově! Všichni moji tradiční soupeři jsou až někde za mnou.

Následný sjezd není zvolen takto ze začátku závodu zrovna vhodně. Pole ještě není roztrhané a jsme tak všichni nuceni v uzounkém cikcak sjezdíku jet v dlouhém nahuštěném vláčku extrémně pomaličku. Jak to asi vypadá na zadních pozicích, si vůbec nedokážu představit. Už takhle jedu dolu průměrem pouhých 15 km/h!

Zezdola pokračujeme lesním prudším výjezdem na Vyhlídku Karla IV. Zde podruhé míjím eliťáka Kristiána Hynka řešícího technické potíže. Chvíli pak dokonce jedu s ním, ale to už zřejmě rezignuje, protože mě z vyhlídky do kořenatého krátkého technického sjezdíku pouští před sebe!

KV(13)_grafy

Na 10. km přichází tradiční příjemný sjezd směrem k Březové. Mezi mnou a Honzou jsou jen 3 závodníci. Přesto mě jejich nepatrně pomalejší tempo od parťáka odřezává a dole na něho už dobrých 10 sekund ztrácím. Jak se ukazuje, tak z pohledu vývoje celého závodu je tato ztráta naprosto klíčová!

Před závodem jsem sice prohlašoval, že si pojedu své tempo a Honzu nechám jet, ale když ho vidím samotného kousek před sebou, tak mi to nedá a pokouším se ho docvaknout! Problém je v tom, že i on jede hroznou kaši, nahání totiž 5člennou skupinku před sebou.

Nejdelší stoupání v závodě, které končí až kousek od Vítkova vrchu, jedu proto velmi intenzivně. Trhnu se tu od své skupiny a vydávám se pouze s jedním borcem na stíhací jízdu. Hrozně rád bych Honzu dojel ještě před vrcholem. Za ním totiž následují velmi rychlé rovinaté úseky, kde jízda ve spolupracující skupince je nutností!

U vřesoviště je to moc hezké!

U vřesoviště je to moc hezké!

Jen se zastavit a kochat se ...

Jen se zastavit a kochat se …

Když přijíždíme s borcem na vrchol, tak situace je stejná jako dole pod kopcem, tj. na Honzu ztrácíme stále nějakých 12 s a on naopak kolem 10 s na pronásledující skupinku. Je to velice prekerní situace, na druhou stranu věřím, že ve dvojici při vzorné spolupráci ho doženeme během chvilky. Navíc borec, který jede se mnou, není jen tak někdo. Je to můj známý, výborný biker, Vladislav John, kterého v novém dresu hned nepoznávám.

Poctivě spolupracujeme, na rovinkách si poměrně dost dáváme. Kilometry ubíhají, ale Honza je pořád zakousnutý a odhodlaný skupinu dojet, čili vůbec se k němu nepřibližujeme. Začínám z toho být trochu nalomený a navrhuji Vláďovi vyprdnout se na to a počkat na balík jedoucí asi 25 s za náma. Ovšem Vláďa si je jistý a tak se tedy ždímeme dál.

Vláďa a já na Vítkově vrchu.

Vláďa a já na Vítkově vrchu.

V několika prudkých výjezdech, kde je Honza pouze 50 m od nás, na něho řvu, ale asi mě neslyší 🙂 Až teprve za vřesovištěm na nás konečně čeká. Dojíždíme ho na 36. km, ale z té individuální časovky (jel 56 minut sám!) je úplně popravený, bereme ho do háku a střídám špic i nadále jen s Vláďou a to až za letiště k občerstvovačce na Vítkův vrch. Nachází se tu mezičas. Tím projíždím na 39. místě s minutovým rozdílem na skupinky před námi i za námi.

Na sjezd se už šíleně těším. Je to nejkrásnější místo v  závodě. Nejdříve se před vámi rozprostře parádní vyhlídka a pak padáte střídavě prudčeji po kamenech a pozvolněji po šotolině až k brodu přes říčku Teplá. Šotolinová klikatice je úžasně hravá, jen si člověk musí dát bacha, aby ho to nevyneslo až kamsi dolu ze stráně 😀

V brodu Vláďa, ...

V brodu Vláďa, …

... já a Honza

… já a Honza

Brod na 45. km je v tomto vedru příjemně osvěžující, bohužel mi ale způsobuje kolaps přehazovačky. Ty potíže, které jsem s ní měl již před závodem, se najednou výrazně zhoršily a nejdou mi zařadit 4 největší pastorky. Musím tak rvát v následných XC úsecích dost těžký převody, které jen tak tak utočím. Dost často používám jen 3 převody, tj. 3 tácy na převodníku.

Jak ty kopce rvu více silově, trošku klukům ujíždím. Taky bych se nerad nechal dotáhnout skupinou, která se k nám pomalu přibližuje.

Ve stoupání za brodem pomaličku ujíždím  ...

Ve stoupání za brodem pomaličku ujíždím …

... Vláďovi, Markovi a Honzovi!

… Vláďovi, Markovi a Honzovi!

Síly mám rozvržené naprosto přesně k lanovému centru, od kterého očekávám již závěrečný technický sjezd do cíle. Jen se modlím, aby to nevedlo ještě nějakou oklikou, protože mi je Honza a Vláďa s dalšíma 3 lidma v patách a já už chytám pomalu krizi.

Když mě u lanového centra (54. km) pořadatelé navádí doleva do kopce, tak jsem vzteky bez sebe 😀 Začíná totiž boj o přežití. V kopci, který má ještě 80 výškových metrů, mi absolutně seká, cítím se bídně, žaludek taky nic moc. Skupina mě pochopitelně předjíždí. Najednou nejsem schopen točit ani na rovině, jsem úplně mrtvej. Při cestě do cíle mě i na těch rovinatějších místech dávají další 2 lidi, už prostě nemůžu. Sotva udržím řídítka v krkolomném technickém sjezdu za lanovým centrem.

Kamenitý singl před závěr. sjezdem.

Kamenitý singl před závěr. sjezdem.

Tady už jsem vyšťavenej!

Tady už jsem hrozně posekanej!

Do cíle i přes tento konec dojíždím s minutovou ztrátou spokojený a nadšený na celkovém 43. místě! Že budu prohánět borce, jako jsou Honza Rožek, Vladislav John, nebo Marek Kraus, s tím jsem opravdu nepočítal. Po taktické i technické (přehazovačka) stránce vidím ještě menší rezervy. Kdybych býval věděl, že nás ty rovinky budou stát tolik sil, nikdy bych se do toho nepouštěl a počkal bych na nejbližší skupinku. Na druhou stranu to byl zábavný poctivý pojezd! Až na ten sjezd z úvodu, který měl podle mého názoru přijít mnohem později, byla trasa opět dokonalá a novinky hodnotím rozhodně kladně!

Komentáře
  1. L@d@.John napsal:

    No jel jsi to dobře!!! A neztěžuj si 😉 že jsem tě hnal tam po té rovině, mě to náramně dobře zapadlo do plánovaného způsobu jízdy – zajet nějaký intervaly nad ANP. Já tenhle závod v minulosti nějak nemusel, nikdy jsem nedovezl celý kolo do cíle. A tak jsem to tam letos šoupnul do tréninkovýho cyklu a ve výsledku jsem si to celkem slušně daly. Ten singlovej sjezd za mezičasem a pak ta šotolina, to bylo fakt nejzábavnější! A ty jen tak dál!

    • Schuminier napsal:

      Já si nestěžuju 🙂 Píšu, že to sice stálo dost sil, ale na druhou stranu jsem si to užíval. A dokonce jsme té skupince, která nás pronásledovala, ujeli na celou jednu minutu, což je obdivuhodný. Pak ale přišel ten dlouhý sjezd od mezičasu, ve kterém jsem podle mého názoru trochu ztratili. Ty šotoliny si jel bravurně, rychleji bych to nedal, už takhle jsem měl za tebou docela problémy a jel na hraně, ale třeba ty techničtější kamenitý úseky bych asi býval jel o něco rychleji než ty 🙂 Třeba takovej Marek Kraus, za kterým jsem měl možnost jet ve sjezdu v jednom červencovém závodě, je brilantní technik, takže ten nás v tom sjezdu stáhl cca o 45 sekund, protože za brodem už byl kousek za námi! Byl to první závodník, který nás v kopcích za brodem dohnal a jel pak s námi.

      Takže tys ten závod odjel jen tak, tréninkově? Pfff a já měl takovou radost, že už tě výkonnostně skoro mám 😀 Příští týden, až dám kolo dohromady, teď je po tom závodě v podstatě nepoužitelném stavu, tě vemu na mé oblíbené XC cestičky na jižním cípu Prahy, budeš koukat 🙂 Ale klidně můžeme dát i silničku …

      • L@d@.John napsal:

        XC cestičky beru, domluvíme se. Silničku můžeme dát v neděli, v tom mám jasno. A klídek, taky jsem si dával, ale šel jsem do toho závodu celkem opařenej v tréninkovym cyklu. Před závodem jsem nešel dolů, spíš naopak, závodem jsem završil cyklus. Což ale neznamená, že bych se tam flákal. V někerejch sjezdech jsem se hlavně snažil nedefektit, což se ve Varech letos poprvý povedlo :-), takže tak.

Zanechat Odpověď

