Velká cena města Úval 30.8.2014

Posted: 1.9.2014 in 1) Závody
  • Délka:   25,0 km
  • Převýšení:   500 m
  • Výsledky:   ZDE  =  23 / 127   (kategorie M1 a M2 dohromady)
  • Čas:   1:08:50 hod
  • Tepy:   176 / 184
  • Rychlost:   21,8 / 40,3
  • Radost:   100%
  • Data z GPSky:   (Connect)  (Strava)
Čekání na start. Já jsem někde zcela vlevo schován ve 3. řadě.

Čekání na start. Já zcela vlevo schován ve 2. řadě.

XCéčko v Úvalech jako již tradičně uzavíralo seriál závodů 3+. Loni jsem se v celkovém hodnocení umístil na 3. místě. Letos jsem kvůli soustředění na Mallorce byl nucen vynechat úvodní běžecký závod Kbelskou desítku a tím pádem jsem šanci na úspěch v seriálu zazdil hned ze začátku. Přesto v mém kalendáři nemohl chybět újezdský duatlon, ani tohle zábavné cross-country.

Na závod jsem přijížděl bez větších ambic (v týdnu jsem byl na kole jen jednou). Hlavně jsem se těšil na to, jak si s týmovými (Dexter BSK racing) i tréninkovými parťáky hezky zazávodím, a že se jich tu sjelo hodně! Moc příjemné setkání!

V zaváděcím kole, hodně hektický! S č. 210 mistr Teplý, exceltní triatlonista a vítěz celého seriálu.

V zaváděcím kole, hodně hektický! Č. 210 mistr Teplý, exceletní triatlonista a vítěz celého seriálu.

Chvíli před startem se dozvídám jednu nepříjemnost, že týmový kolega Honza Rožek při zahřívacím kole spadl na kládách a do závodu nenastoupí, později se potvrzuje zlomená klíční kost 😦 Jsem z toho při čekání na start celkem nesvůj. Ani jsem si ty klády nestihl vyzkoušet. Ta první je opravdu velká a k jejímu přeskočení je potřeba vysoké nájezdové rychlosti a správné načasování pokud možno co nejvyššího výskoku, jinak si koledujete o průšvih!

13:30 hod  START

Zaváděcí okruh se mi docela povede a už při nájezdu do úvodního stoupání se pohybuji tam, kde bych měl být, celkově zhruba 26. místo ve velmi nabité konkurenci. Přede mnou si Jiří Bursa při předjíždění pomalejšího borce brnká o řídítka a elegantně s noblesou končí naležato ve křoví, hezkej pelíšek si udělal 😀 To je dobrá zpráva pro parťáka Haumače (Jiří Pfeifer) jedoucího těsně za mnou. Ten tu dneska bojuje nejen o bednu v kategorii 40+, ale především o TOP 3 v celkovém umístění seriálu.

Za lávkou ve 3. kole, za mnou Míra Mestek!

Za lávkou v nájezdu do 3. kola pěkně napumpovanej, za mnou Míra Mestek!

Parťák se sem očividně nepřijel jen povozit, v půlce 1. kola (z celkových 5) mi lehce poodjíždí. Jen ať jede, přeju mu to! V závěru kola už nemyslím na nic jiného než na ty klády. Ty skáču nakonec relativně v pohodě, jo, tak to by šlo …

Od 2. kola je průběh závodu z mého pohledu takřka totožný v každém dalším kole. Haumač si pořád drží náskok kolem 10 sekund, v technice mi trochu poodjíždí, přeci jen tu byl trénovat 3krát 😀 A za mnou je to taky stále stejný, tj. Míra Mestek a Ondřej Beran si mě vždy sjíždí ve sjezdu, ale v kopcích jim naopak nepatrně ujíždím.

Nejstrmější a nejdelší krpál za lávkou drtím vždy ve stoje.

Nejstrmější a nejdelší krpál za lávkou drtím vždy ve stoje. To ve tváři není úsměv …

Musím říct, že si celý závod dávám jako zvíře, skoro nestíhám pít. Příjemných 22°C, přesto je mi hrozný vedro. V průběhu dokonce lehce zaprší, o to víc si nevěřím v kořenaté technice (okamžitě si vybavuji Chrudim). Trasa v podstatě neumožňuje odpočinek, kopce jsou krátký a to samé platí o sjezdech. Pokud chcete zajet slušný výsledek, musíte furt bušit naplno. Diváci kolem zázemí závodu vás ženou kupředu, skvělá atmosféra, připadám si jak na světovém poháru v XC.

Hravý sjezd s umělými překážkami ...

Hravý sjezd s umělými překážkami …

Až teprve ve 2. půlce závěrečného 5. kola začíná jít do tuhého. Na jednu stranu se konečně přibližuji k Haumačovi, na druhou stranu mě předjíždí Jakub Vít (zřejmě se zdržel v provozu v úvodním kole) a už mi dýchá na záda i Ondra Beran.

A tady máme Haumače, jelo mu to pěkně!

A tady máme Haumače, jelo mu to parádně! Celý závod odjel 40 metrů přede mnou.

S Ondrou svádím na obou protilehlých rovinkách těsně před cílem 2 spurty. V tom prvním napodobuji styl Schumachera z 90. let 😀 Moc místa mu nenechávám (omlouvám se), přesto se kolem mě ten prevít protáhne a do zrádného brdečku najíždí první. Nahoře si ale musí vycvaknout a tak si spurt dáváme znovu směrem ke kládám do cíle. Ten vyhrávám já (184 tepů). Kládu vysílením tak tak skáču a končím 3 sekundy za Haumačem. Nakonec mu to stačilo pouze na bramboru v kategorii, zato si polepšil v celkovém pořadí seriálu (2.) Gratulace!

Po 2 spurtech přeskakuji kládu svým zadním kolem jen o chlup! Ufff!!

Po 2 spurtech přeskakuji kládu zadním kolem jen o chlup! Ufff!!

Jsem spokojený, nemám nic co bych tomu vytknul. Jezdil jsem hodně vyrovnaná kola (13:26; 13:31; 13:34; 13:19), konečně pořádný trénink intenzit 😀 A Haumač asi začal sypat … 😀 Jeho výkon je obrovský příslib do Pražské padesátky, že bychom to mohli odjet spolu a vzájemně si pomoct. A když mi to tam podpoří Michal a Martin z týmu, tak by ta bedna v týmové soutěži nemusela být nereálná. Tobě Honzo (Rožku) přeji brzké uzdravení, držím palce chlape! A děkuji fotografům za úžasné fotky.

Napsat komentář